Volgers

woensdag 14 augustus 2013

Mijn huis wordt onder handen genomen!

Alles wordt gesaust , mijn deuren heb ik zelf gepimpt, lampje komt van de kringloop, zo leuk, 1, 95 wel een spaarlamp in kaars vorm erin ( oudste zoon is vertegenwoordiger bij megaman, dus er moeten in het hele huis wel spaarlampen zitten, het knapt heerlijk op, het wordt weer "mijn "huis
Vijf jaar geleden, op 3 september hebben we een heftige woning brand meegemaakt, kortsluiting, alleen werd ik toen hardhandig gearresteerd voor brandstichting, heb een nacht onterecht in de cel gezeten, en ben daardoor een poos behoorlijk van mijn padje geweest, kon niet meer helder denken heb er wiplash aan overgehouden, kon er ook nog wel bij) maar was wel altijd de "kartrekker" in het gezin, dus beslissingen waren voor mij, als gevolg daar van werd mijn hele huis blauw geverft, omdat blauw staat voor rustgevend,..........................dat had ik nodig.................... (duidelijk een gevalletje nazorg, alleen ook die nazorg moet jezelf doen en ik kan nu zeggen......ik heb het gered en laat het eindelijk achter me)
maar dan ook alles hé.......blauwe muren, kelder, trappenhuis, woonkamer, slaapkamer, badkamer, alleen de kamers van de thuiswonende kinders kregen de kleur die zij kozen
Dus dat werd een nieuwe start in het blauwe huis, na twee maanden...............................................
Nu wordt het van lieverlee weer "mijn " huis
Veel opgeruimd de afgelopen weken, het lijkt wel een verhuizing , maar alles knapt lekker op, nog een week dan moet manlief weer aan het werk, dus nog even misbruik van maken
Wat is dat heerlijk opgeknapt...................
Hier moet ik nog iets op verzinnen......................

Alle fineer heb ik eraf gehaald, zittend op mijn platte gat, en ik denk dat ik ze schilder en met botenlak afwerk, ik weiger een nieuwe keuken aan te schaffen voor twee kapotte deurtjes, in deze weggooi maatschappij, dus dat is mijn project voor vandaag
En het laatste blauw wordt vandaag en morgen aangepakt, heerlijk, dat betekend ook weer een geestelijke overwinning voor mij, maar het zal ook gewoon heerlijk opknappen, het lijkt op grote schoonmaak, in dit geval gelijk voorjaars en najaars schoonmaak
Ook nog een omslagdoek afgemaakt en een hele leuke opdracht binnen voor new born mutsjes, van een foto graaf, dus ik verveel me nog niet dat woord komt trouwens in mijn woorden boek niet voor........
Voor allemaal een hele fijne dag, wat je ook doet doe het met plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


21 opmerkingen:

Onny zei

Lekker bezig dus. Heerlijk gevoel is dat he dat je je huisje mooi kunt maken en helemaal naar je zin kan krijgen zodat jezelf weer helemaal thuis voelt. Ik kan me voorstellen dat afgelopen jaren zware jaren zijn geweest, maar je bent nu weer zo ver dat je helemaal met de toekomst bezig bent. Fijn. Vooral doorgaan zo daar krijg je alleen maar extra energie van X

Antoinette Voorn zei

Ohhh heerlijk joh dat knapt op en zometeen genieten van je paleisje hoor!!

Gr Antoinette

Anoniem zei

Lekker genieten en een 'nieuwe start' in je 'nieuwe' huisje!!!

groetjes van Frederique
http://frederiqueloveslife.blogspot.com

Johanna Zweden zei

Sterkte maar je krijgt er wel een schitterend huisje voor terug
Fijne dag groetjes Joke

janieworkum zei

Dat was heftig ik kan het begrijpen dat je het toen moeilijk hebt gehad. Zo te zien knapt alles weer op en ziet het er weer netjes uit.
groetjes Janie

Unknown zei

dat blauw vind ik heel mooi trouwens. maar ja een mens wil weleens wat anders. ik heb met verbazing gelezen dat je gearresteerd werd. Als het niet zo triest was is het een smakelijk verhaal en ik kon een glimlach dan ook niet onderdrukken. Hoop dat jij inmiddels er ook een beetje om kan lachen (om die arrestatie dan) Een brand blijft altijd een traumatische ervaring lijkt me. Leuk voor je dat nu alles een opknapbeurt krijgt dat moet aanvoelen als een frisse start !
liefs, Ellen

Atelier Valerie zei

Opruimen is soms lastig,
maar nadien toch zo leuk en gezellig!
Nog een fijne dag,
lieve groetjes, Valerie ♥

Unknown zei

Oeioei je huis in brand is niet fijn! Bij ons hier ook grote schilder- en herstelwerken. Het geeft iets nieuws, iets fris, en als mijn kamer herschilderd is geeft dat mij altijd nieuwe moed voor een nieuw schooljaar! En ik ben het er helemaal mee eens dat je voor 2 deurtjes geen nieuwe keuken moet kopen!
Emilia

Anoniem zei

owww wat heerlijk dat je nu na die nare periode er weer iets van jullie eigen aan het maken zijn/......ziet er al cool uit

liefs jenneke

Moos zei

Wat een werk meis .... maar wat wordt het mooi!!!! Een opgeknapt en nieuw begin! En het wordt geweldig!!!!!!!
En straks lekker genieten van je paleisje :)

Unknown zei

Heerlijk als je zover bent dat je nieuwe stenen kunt bouwen...voor jullie een nieuwe start. Heel veel succes ermee! En de deur is mooi gepimt hoor ;-)

Margaret zei

Zo jij bent hard aan het werk. Maar dan kun je straks ook lekker genieten van een schoon en mooi huisje.

Hobbyrita zei

Wat erg als je huis afbrandt en je er dan ook nog van beschuldig wordt op de koop toe!
Gelukkig heb je alles weer stilaan onder controle en ben je zelf ook aan de beterhand. En je huisje wordt wel heel gezellig :)
Grtjes, rita.

Anoniem zei

Je huis wordt weer een paleis en ik denk dat jij wel raad weet met de deurtjes.Prachtig vind ik de blauwe muren.Groetjes Joke en succes verder.

Es zei

Ik heb je bericht 3 keer gelezen...gearresteerd??? Zijn ze gek??? Na een heftige brand....pffff weg met het blauw!!! Fijn dat het zo naar je zin wordt.
X Es

Ineke zei

Jeetje, je hebt wel een heftige tijd meegemaakt. Ze zijn niet goed snik, om je zomaar te arresteren na een felle brand. Hoe durven ze! Wat goed dat je nu eindelijk tot rust komt, je huisje weer helemaal voor jezelf wordt, heerlijk!
Een virtuele knuffel van mij!

Angélique zei

Poeh, wat een verhaal! Dat is wel een heel heftige gebeurtenis, afschuwelijk!
Heel goed van je dat je het nu een plek hebt gegeven en achter je kunt laten.
Wel een hele klus om het huis van top tot teen aan te pakken, maar het geeft wel veel voldoening, denk ik.

ineke zei

meid, tineke, wat een verhaal zeg!
en die kleuren ja dat herken ik wel.. zit hier ook in een geel met groen huis.. ik wilde nieuw leven en voorjaar en zo ..

emmel-prutsemieke zei

Huh, wat erg dat je in de cel moest terwijl je huis in vlammen was. Hebben ze zich verontschuldigd?

Lizette zei

Poeh dat is heftig zeg, wat jij allemaal meegemaakt hebt! Tsss, ik wist niet wat ik las... Maar gelukkig is het al even achter de rug en ben je volop bezig het achter je te laten, als ik dat zo lees. Fijn dat je nieuw geverfde huis zo een teken wordt van een nieuwe start!

mery,s maaksels zei

nou zeg jij hebt heel wat voor je kiezen gekregen,maar gelukkig kun je het nu achter je laten, lekker alles een nieuw kleurtje ik zelf kan heel erg genieten van de verf lucht als er geschilderd is ,misschien heb jij dat ook wel, geniet er maar van.gr mery

Powered By Blogger